Individualitate si originalitate
O afacere capata constiinta de sine , atunci cand devine “ brand “.
Numai protejarea marcilor prin inregistrare la OSIM, va da posibilitatea, stimati actori ai mediului de afaceri, sa va simtiti una cu piata, asa cum pruncul se simte una cu mama sa.
Asa cum o constiinta de sine, cauta o alta constiinta de sine, tot asa si un “ brand “ va cauta un alt ‘ brand “ si aceasta pentru ca ceea ce se petrece intr-un-ul se petrece si in celalalt ( seriozitate, constiinciozitate, onestitate, profesionalism, respect, etc ), iar pentru o perioada, ceea ce este esential, intra in negocieri de afaceri.
Unii intreprinzatori descopera cu intarziere, valoarea unei marci neprotejate, dar folosite de mai multi actori economici, in virtutea traditiei romanesti. Cel mai elocvent exemplu in acest sens este cel al firmei CRISTIM, care a investit circa sase mil. de euro in marca “ SALAM SASESC”, fara sa o protejeze la OSIM . Cand a descoperit ca este folosita fara rezerva de foarte multi altii, a urmat un lung si impovarator sir de procese.
Majoritatea producatorilor cauta sa inregistreze la OSIM marci sugestive, pentru ca acestea transmit mesaje clare despre caracteristicile produselor si, astfel, spera ei sa scuteasca banii pentru promo. Acest gen de marci sunt foarte, foarte greu de inregistrat. La discretie sunt marcile fanteziste, care nu au nici o legatura cu produsul.
Partea buna consta in faptul ca, intreprinzatorii romani au la dispozitie suficient de multe marci autohtone, care au facut cariera in trecut si de care , cu siguranta , cosumatorii isi aduc aminte cu mare placere. Acestea trebuiesc doar identificate si reanimate.
|
|
Contact
Sediu: Str. Gen. Dascalescu,
nr. 11, Bl. T3, Sc. F, Ap. 70,
Piatra Neamt
Tel: 0745-535.936
Punct Lucru: Aleea Caisilor,
Bl. 13, Sc. A, Et. 2, Ap. 17
Piatra Neamt
Tel: 0741-171.896
E-mail: office@cabinetpristavu.ro
|
|